Čerstvé zprávy z Valencie a s nimi velké překvapení našeho obra z nové Hondy. Všechno není tak, jak se tváří.

Teploty ve španělské Valencii se přes den vyšplhali na 22 stupňů a tak bylo dnešní testování jedna velká radost. Po okolních kopcích jsme najezdili nějakých 200 km na nové Hondě CB1100 a pro mě to bylo jedno velké překvapení. Přiznám se bez mučení, že jsem tuhle motorku při jejím představení tak trochu ignoroval a o to víc jsem se dnes divil.

 

Tak předně – pokud jste, stejně jako já, nabyli z fotek dojmu, že jde o mastodonta konkurujícího třeba Yamaze XJR, pak vás musím vyvést z omylu. Jak jsme se ráno na prezentaci dozvěděli, CB1100 totiž rozměrově vychází ze starších CB750, o čemž svědčí také poměrně krátký rozvor 1490 mm. Hmotnostně jsme sice na nějakých 248 kg provozní váhy, ale jak známo Honda to s “mass centralization” umí a dokázala to i u tohoto modelu. Každopádně, už při prvním zasednutí na CB1100 si spíš než na XJR nebo GSX vzpomenete na staršího Horneta 900.

 

 

Druhým překvapením, které přišlo už při ranním meetingu, byly rozměry kol. Mluvíme tu o 18ti palcových ráfcích, přičemž přední pneu má rozměr 110/80-18 a zadní 140/70-18. Takže pěkné užovky na takto velkou motorku. Výsledný efekt na silnici je ale velmi příjemný. Motorka se moc pěkně vodí a hlavně překlápění z jedné zatáčky do druhé je svižné. Chybí taková ta pevnost, stabilita, jak to říct…přikovanost k asfaltu, jako u širokých menších ráfků, ale právě to dělá z jízdy na CB zábavu. Dalo by se říct retro feeling. Rozhodně ale nemůžeme mluvit o nejistotě nebo nějakém nepříjemném chování.

HONDA CB1100 v oficiální fotogalerii …ZDE
 

 

Co říct k motoru? Dalo by se to shrnout do dvou stručných informací: Je to vzducháč a je to Honda. První z nich přináší projev motoru s lehkým pocitem “drhnutí”, taková ta zvukově a projevově menší jemnost, než mají vodou chlazené motory. Druhá pak naopak naprostou kultivovanost. Nedá se mluvit o bůhví jak silném motoru, který by vám vyvalil oči z důlků (90 koní a 93 Nm), ale to ani nemůžeme u takovéhle motorky očekávat. Rozhodně se ale dá mluvit o lineárním zátahu od nejnižších otáček až k červenému poli. Na pětku zvládne CB jet od nějakých 40 km/h až do 190 km/h, kde končí. Bez jakéhokoliv cukání, výkonových děr nebo prudkých nárůstů.

 

Celkový pocit z motorky? Víc než dobrý. Když se nás na obědě inženýři ptali, co nám za jízdy vadilo, shodli jsme se jen na jediné vadě, příliš měkkém a úzkém sedle, které se brzy prosedí. Jinak je to ale skvěle ovladatelná, překvapivě hravá a ve všech směrech univerzální motorka. Přesně pro majitele starších Hornetů, Fourů, Inazum a podobných strojů, kteří nevěděli kam dál nebo pro všechny, kteří touží po retro stylu, ale slabé dvouválce připomínající šedesátá léta jsou pro ně moc.

 

Berte těchto pár řádků jako základní info, momentálně jsem plný dojmů a musí si to trochu sednout 🙂 Každopádně ostrý test Hondy CB1100 očekávejte v MH 3/2011, který by se měl na stáncích objevit za 14 dní. Podíváme se, jak tahle motorka vznikla a trochu si popovídáme s Hiroyuki Fukunagou, hlavním inženýrem projektu a velmi zajímavým chlapíkem.

 

 

Cena pro ČR byla stanovena na 264.900 Kč vč. DPH. Motorka by měla být dostupná na přelomu ledna a února.

 

 

 

Foto: Honda Motor Europe

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno