Společnost Praga vyrábějící hypersportovní automobil Praga Bohema, uvádí na trh luxusní motocykl Praga ZS 800.

Český výrobce motokár, závodních aut a hypersportu Praga Bohema uvádí na trh motocykl Praga ZS 800 – moderní zpracování ikonického modelu Praga BD 500 z roku 1928. Motocykl v sobě kombinuje celou řadu velmi náročných výrobních postupů s použitím špičkových materiálů, přitom ale zachovává charakter a do velké míry i designové detaily svého předchůdce.

 

 

  • Moderní pojetí ikonického modelu Praga BD 500 propojuje klasický design a nejmodernější technologie
  • Motocykl má světově unikátní ručně vyplétaná celokarbonová kola
  • Praga ZS 800 váží pouhých 142 kg a v rámu z chrom-molybdenové oceli je vzduchem chlazený čtyřdobý paralelní dvouválec o objemu 773 cm3.
  • Limitovaná série 28 motocyklů s prémiovou cenou 86 000 EUR je nyní k objednání, dodávky začnou v polovině roku 2023.
  • Další informace najdete na adrese: pragaglobal.com

 

Společnost Praga postaví pouze 28 kusů modelu ZS 800, který už je možné objednat a jehož dodávky začnou v polovině roku 2023.

 

 

Moderní vize se stoletou tradicí

V roce 1927 došlo ke sloučení společností Praga a Breitfield-Daněk a již rok poté vyjel z továrny první model motocyklu Praga BD 500, jehož moderní design původně vytvořil mladý letecký konstruktér a vášnivý motocyklista Jaroslav František Koch.  Za konceptem modelu Praga ZS 800 stojí inženýr Jan Žuži společně s konstruktérem Radkem Šebestou.

Kombinuje inženýrské znalosti a odhodlání s výjimečným výrobním know-how a technologiemi společnosti Praga, oba autoři konceptu se totiž zároveň podílí na vývoji a výrobě ultra lehkého hypersportu Praga Bohema s výkonem 700 koní. Motocykl ZS 800 jako remake modelu BD 500 je proto výsledkem nadšení a lásky k technice, motocyklům a jejich historii.

 

 

Praga ZS 800: Nejmodernější technologie v klasickém designu

 Model Praga ZS 800 je mistrovskou ukázkou řemeslného zpracování. Kombinace nejmodernějších výrobních postupů a ultralehkých materiálů vdechuje tomuto motocyklu život.

V rámu z chrom-molybdenové oceli je uložený vzduchem chlazený čtyřtaktní paralelní dvouválec o objemu 773 cm3. Výkonná, klasicky tvarovaná pohonná jednotka s nízkou spotřebou je lehká a dokonale ladí s estetikou modelu ZS 800.

Nabízí krásnou architekturu, která připomíná původní konstrukci motoru BD 500 s pohonem rozvodů pomocí královské hřídele. Přitom plní normu EURO 5.

Samostatnou kapitolou jsou karbonová kola modelu ZS 800. Karbonové ráfky a ručně vyplétaný promyšlený vzor překrývajících se karbonových vláken s paprsky připomínají vzhled kol na původním modelu.

Výroba jednoho kola zabere minimálně 75 hodin práce. Aboslutní harmonii s koly pak dotváří hydraulické bubnové brzdy, které krásně doplňují styl motocyklu a především bezpečně krotí jeho temperament.

Do moderní doby se vrací i kyvná přední vidlice, jejíž v dnešní době neobvyklý a specifický design je možný vyrobit předšvším díky pětiosému obrábění a chrom-molybdenové oceli. Ve vidlici je uloženo plně nastavitelné odpružení Öhlins s titanovou pružinou, které zajišťuje hladkou a exkluzivní jízdu.

Praga ZS 800 má 11,5litrovou palivovou nádrž. Zajímavostí je, že je zároveň nosným prvkem rámu. Díky suché hmotnosti pouhých 142 kg, kdy je hmotnost  rozložena mezi koly v poměru 50:50,  se majitelé mohou těšit na velmi podmanivou a vyrovnanou jízdu a velmi lehké ovládání stroje.

Konstruktérské umění, zvládnutí materiálů. Praga ZS 800 je výsledkem vrcholového konstruktérského umění a skutečného porozumění složitým, vysoce kvalitním materiálům.

V celé konstrukci je použitý titan. Šrouby, matice, osy, čepy a šrouby podvozku a motoru jsou vyrobeny z tohoto lehkého a vysoce pevného kovu. Také výfukový systém je plně titanový a díky tomu váží pouhých 4,8 kg – vybrané prvky byly zkonstruovány pomocí nejmodernějšího 3D tištěného titanu.

Během konstrukce modelu ZS 800 byly použity také další špičkové materiály, jako jsou duralové slitiny, ušlechtilá chrom-molybdenová ocel a kovaný karbon. Tým konstruktérů využívá ke zpracování složitých materiálů ty nejmodernější výrobní postupy. Cit pro detail vyjadřuje i fakt, že na výrobu jednoho kusu motocyklu je třeba více než 300 hodin pětiosého obrábění.

Hlavní konstruktér motocyklu Praga ZS 800 Jan Žuži řekl: „Pevné a maximálně odlehčené materiály jako karbon, titan, chrom-molybdenová ocel či letecký dural nám umožnily nově ztvárnit neodpružené zavěšení zadního kola, přední vahadlovou vidlici, duralovou nosnou nádrž  i hydraulické bubnové brzdy.

Díky materiálům budoucnosti a modernímu výrobnímu zázemí  se nám ve společnosti Praga povedlo tyto elegantní historické konstrukční prvky z modelu BD 500 převést do dnešní doby a postavit motocykl s moderními jízdními vlastnostmi a jedinečnou emocí z jízdy“

Prémiová cena 86 000 eur bez daně je potvrzením složitého a špičkového konstruktérského umění. Motocykl Praga ZS 800 se bude dodávat od poloviny roku 2023.

Další informace o modelu Praga ZS 800 naleznete na adrese: www.pragaglobal.com/motorbikes/zs800

 

 

Technické údaje

MOTOR

  • Typ motoru: Čtyřdobý paralelní dvouválec, SOHC, čtyři ventily na válec
  • Vrtání a zdvih: 77 mm x 83 mm
  • Objem: 773 cm3
  • Kompresní poměr: 8,4:1
  • Výfuk: Slitina titanu

PŘEVODOVKA

  • Převodovka: 5stupňová převodovka
  • Spojka: vícelamelová mokrá, manuální

VÝKON

  • Výkon: 50 koní
  • Točivý moment: 65 Nm

PODVOZEK A RÁM

  • Jednomístný motocykl s plně nastavitelným předním odpružením Ohlins
  • Objem nádrže: 11,5 litru
  • Blatník: Kovaný karbon
  • Rám z chrom-molybdenové oceli (DOCOL 15CDV6)
  • Řídítka: 28,6 mm
  • Rozvor: 1435 mm
  • Úhel řízení: 27 °
  • Závlek: 100 mm
  • Výška sedla: 795 mm

BRZDY

  • Přední brzda: Bubnová, hydraulický dvojitý simplex, 200 mm
  • Zadní brzda: Bubnová, hydraulický simplex, 200 mm

ODPRUŽENÍ

  • Přední odpružení: Přední vidlice s odpružením Öhlins TTX22
  • Zadní odpružení: Hard tail se vzduchovým odpružením Öhlins TTX pod sedlem

KOLA

  • Přední kolo: Kované karbonové R18 x 2,5 s napnutými karbonovými paprsky.
  • Zadní kolo: Kované karbonové R18 x 3,5 s karbonovými napnutými paprsky.
  • Přední pneumatika: Dunlop Roadmaster TT100 GP 100/90-18 56H F T TL
  • Zadní pneumatika: Dunlop Roadmaster TT100 GP 130/80-18 66H R TT

 


O společnosti Praga

 

Společnost Praga navrhuje, vyvíjí a vyrábí závodní a silniční automobily, letadla, nákladní automobily, autobusy, motocykly a motokáry již od roku 1907. Za posledních 20 let se Praga rozrostla a dosáhla nové úrovně celosvětového zastoupení. Praga vyráběla vlastní enduro motocykly, specializuje se na motokáry a také na úspěšný závodní vůz Praga R1 s karbonovým monokokem. Model R1 získal řadu pódiových umístění v evropských a amerických závodních seriálech. V roce 2022 byl zahájen britský značkový závodní seriál Praga Cup, který zaznamenal nový rekordní počet vozů Praga R1 na startovním roštu. Po úspěších na závodních tratích se značka vrátila i na silnice s hyperautomobilem Praga Bohema, který byl představen na konci roku 2022. Vyrobeno bude pouze 89 exemplářů, první zákazníci by měli své vozy obdržet koncem roku 2023. Nejnovější novinkou značky je motocykl Praga ZS 800, moderní remake modelu Praga BD 500 z roku 1938, kterého bude vyrobeno pouze 28 kusů. Více informací o značce Praga naleznete na www.pragaglobal.com.

 

zdroj: TZ

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno