Endura již byla představena dříve a tak se v Miláně dostalo na sériovou podobu kafáče Vitpilen 701 a koncept scrambleru Svartpilen 701.

Vitpilen 701

Když Husqvarna představila před dvěma lety na veletrhu EICMA koncept neo café raceru, měli jsme z toho v redakci dvě silné emoce – nadšení z designu a strach, aby to při převodu do sériové podoby nezkazili. Dnes nás ta druhá přešla. Sériovka sice némá tu úchvatnou nádrž z leštěného hliníku ani otevřený filtr trčící pod sedlem, ale její finální podoba je jednoznačně jednou z nejzajímavějších motorek představených letos v Miláně.

Podíváme-li se na techniku Vitpilena, najdeme zde samozřejmě základ u KTM, konkrétně 690 Duke. Z toho si Huska vypůjčila jak trubkový rám (Cr-Mo ocel), tak jednoválcový motor o objemu 693 cm3. Ten je pro použití v 701 vyladěn na 75 koní (v 8500 ot./min.) a 72 Nm (v (6750 ot./min.). Mohlo by se chtít říct, že to není zrovna moc, ale nezapomeňme, že je řeč o jednoválci a navíc máme co dělat se suchou hmotností 157 kg!

Ostudu neudělá ani podvozek, Huska tradičně sáhla po tlumičích WP, plně stavitelné, vpředu USD vidle o průměru 43 mm. Těm pak budou v případě potřeby suplovat Bremba s radiálním čtyřpístkem na 320mm kotouči vpředu. Chybět jim nebude ani ABS, konkrétně dvoukanálové a vypínatelné Bosch 9M+. Z pomocníků se pak přidává kontrola trakce a také antihopingová spojka. Motorka je překvapivě krátká (rozvor 1434 mm), což slibuje mrštnost. Co jiného taky ve městě a zatáčkách nad ním chtít? No, tohle bude podle nás hodně dobrý svezení a navíc se nezaměnitelným stylem.

Koncept Svartpilen 701

Jak už ukázaly modely 401, k Vitpilenu (kafáči) patří také Svartpilen, tedy scrambler. A jelikož si asi nechce Husqvarna vystřílet všechny patrony najednou, představila model 701 Svartpilen zatím pouze jako koncept. Ten samozřejmě vychází stejně jako Vitpilen z KTM 690 Duke, se kterým sdílí rám a jednoválcový motor. Na zbytku motorky se opět vyřádilo designové studio Kiska a designová stopa je jasná. Spíš, než o scrambler jde tedy o tracker s menším předním kolem, motorku stavěnou na jízdu po městě, žádné velké offroady. Každopádně sériovou podobu můžeme očekávat příští podzim.

Oficiálně jsou vyhlášeny také ceny silničních modelů Husqvarna:
Vitpilen 701 – 260 990 Kč,
Vitpilen 401 – 165 000 Kč,
Svartpilen 401 – 165 000 Kč.

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here