Nová Kawasaki Ninja ZX-4R je vybavena točivým a silným motorem o výkonu 80 koní. Ten je usazen v lehkém a kompaktním podvozku původem z v Japonsku velmi oblíbené Ninji ZX-25R, který svou agilitou nabízí vynikající chování v zatáčkách.

Při svém uvedení na trh bude Ninja ZX-4R jediným plnohodnotným supersportovním modelem ve třídě 400 ccm s řadovým čtyřválcovým motorem v Evropě! Ninja ZX-4R má agresivní vzhled a prémiovou výbavu, kterou očekáváte od motocyklu z rodiny Ninja a navíc vyvolává husí kůži zvukem linoucím se z výfuku vysokootáčkového čtyřválcového motoru.

Ať už se jedná o zkušeného jezdce nebo nováčka v oblasti supersportů, budoucí majitelé motocyklu Ninja ZX-4R zažijí vzrušující potěšení z jízdy na závodním okruhu, nebo v provozu díky koncepci “APEX PREDÁTOR”.

 

 

Srdcem tohoto stroje je nově vyvinutý, kapalinou chlazený řadový čtyřválcový motor DOHC o objemu 399 ccm, který vychází z technologie legendární řady supersportovních strojů Kawasaki a je schopen dosáhnout maximálního výkonu 57 kW (77 koní) a 59 kW (80 koní) při využití náporového sání.

Motor byl koncipován tak, aby kombinoval velký točivý moment v nízkých a středních otáčkách s výkonovou špičkou ve vysokých otáčkách. Motor má ale dostatek síly ve všech jízdních situacích – od každodenního používání až po sportovní jízdu na okruhu.

Sání je vybavené světoznámým systémem Ram Air společnosti Kawasaki, které zvyšuje účinnost plnění motoru a přispívá k maximálnímu výkonu. Je umístěné uprostřed masky a je okamžitě rozpoznatelné. Kanály Ram Air jsou vedené na levé straně od přední vidlice a vedou do airboxu.

Jezdec vidí před sebou značku “Ram Air”, která poukazuje na maximální výkon a úžasnou zvukovou kulisu sání. Mimořádně vysokootáčkový motor, jehož otáčky přesahují 15.000 min-1, vydává vzrušující zvuk, jaký dokáže vydávat pouze výkonný řadový čtyřválcový motor Kawasaki.

 

 

Co se týká podvozku, jeho konfigurace je zaměřena na vynikající jízdní vlastnosti a je inspirována koncepcí převzatých z modelu Ninja ZX-10RR ve WSBK. Díky rámu z vysokopevnostní ocelové příhradové konstrukce a zakřivené dlouhé kyvné vidlici dosahuje rám ideálního rozložení hmotnosti mezi předním a zadním kolem a navíc optimálního vyvážení tuhosti a pružnosti, což zajišťuje svižné ovládání a skvělou zpětnou vazbu.

Přední vidlice Showa SFF-BP (modely Ninja ZX-4R SE a Ninja ZX-4RR jsou vybaveny mechanismem pro nastavení předpětí) je doplněna v zadní části horizontálním odpružením typu back-link, které nabízí stejnou progresivní charakteristiku jako supersportovní model Ninja ZX-10R a přispívá k vynikajícím jízdním vlastnostem typickým pro supersporty.

Varianta Ninja ZX-4RR je navíc vybavena stejným typem zadního tlumiče Showa BFRC-lite jako model Ninja ZX-10R.

Silný brzdný účinek zajišťují přední poloplovoucí dvojité kotouče o průměru 290 mm a radiální monoblokové třmeny, zatímco vzadu je použit kotouč o průměru 220 mm. Celá brzdná soustava tak poskytuje velkou brzdnou sílu a vynikající citlivost, odezvu a výkon. Co se týká přilnavosti, je použita kombinace pneumatik o rozměrech 120/70 a 160/60. Tyto rozměry jsou navrženy tak, aby odpovídaly vlastnostem modelu Ninja ZX-4R a poskytovaly vynikající stabilitu při vysokých rychlostech.

 

 

Opravdu si nelze splést ostré linie této nové Ninji s agresivním stylem a ostře řezanými kapotami převzatými od větších modelů. Kvalitní vzhled modelu Ninja ZX-4R umocňuje též použití full LED osvětlení – od dvojitého předního světlometu až po koncové světlo.

Elektronické asistenty jsou u této Ninji také významnou součástí integrovaných jízdních režimů, které propojují režimy kontroly trakce (KTRC) a výkonové módy.

Vybírat lze ze čtyř různých režimů – Sport, Road, Rain a Rider (individuální). Jezdec tak může snadno zvolit vhodné nastavení, které odpovídá jízdním podmínkám a jeho vlastnímu stylu jízdy. Modely Ninja ZX-4R SE a Ninja ZX-4RR jsou rovněž vybaveny oboustranným quickshifterem (KQS), který umožňuje řazení nahoru i dolů bez spojky.

Přístrojový panel modelu Ninja ZX-4R je vybaven 4,3 palcovým barevným plně digitálním LCD displejem, který poskytuje skvělou viditelnost i na ostrém světle. Je v něm integrován traťový (race) režim, který čitelným způsobem zobrazuje časy na kolo, zařazený převodový stupeň a otáčky od 10.000 ot/min výše.

Aplikaci Kawasaki RIDEOLOGY lze použít k propojení s chytrým telefonem pro řadu doplňkových funkcí, včetně zaznamenávání informací o GPS trase jízdy a dalších užitečných informací.

 

 

Kromě základního modelu Ninja ZX-4R budou k dispozici ještě následující dvě varianty:

Ninja ZX-4R SE:

Tento model ze speciální edice se vyznačuje originálními barvami a grafikou inspirovanou stroji továrního závodního týmu Kawasaki Racing Team (KRT), a také četným originálním příslušenstvím v rámci standardní výbavy.

Výbava: Oboustranný quickshifter * Kouřové plexisklo * USB zásuvka * Padací protektory.

 

Ninja ZX-4RR:

Kromě originálních barev inspirovaných závodním týmem Kawasaki ve WSBK a grafikou “RR” je zadní odpružení vybaveno systémem Showa BFRC-lite, tedy stejným typem, který je použit na supersportovním modelu Ninja ZX-10R. Tato specifikace umožňuje maximální zážitek ze sportovní jízdy.

Výbava: Oboustranný quickshifter

 


 

TECHNICKÉ PARAMETRY

 

Model: Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4R SE / Ninja ZX-4RR

Rozměry:  1,990 mm × 765 mm × 1,110 mm
Rozvor: 1,380 mm
Světlá výška: 135 mm
Výška sedadla: 800 mm
Úhel řízení / stopa: 23.5° / 97mm

Typ motoru:     Vodou chlazený, čtyřtaktní čtyřválec
Objem válců:    399 cm3
Vrtání a zdvih:  57.0×39.1mm
Kompresní poměr:  12.3:1
Startér:  Elektrický (samočinné startování)
Zapalování: Bateriové s cívkami (tranzistorové zapalování)
Mazání:  Mokrá lázeň
Objem olejové nápně: 3.0 Litru
Zásobování palivem: Vstřikování paliva
Převodovka: 6 rychlostí
Spojka:  Vícelamelová v olejové lázni

Typ rámu:  Trellis (tenkostěnné ocelové trubky s vysokou pevností v tahu)
Odpružení:  Přední Teleskopická vidlice
Zadní:  kyvná vidlice (horizontální uložení zadního tlumiče)
Rozměry pneumatik:  Přední 120/70ZR17M/C (58W)
Zadní:    160/60ZR17M/C (69W)
Brzdy:  Přední Dva přední kotouče o průměru 290 mm (vnější rozměr)
Zadní: jeden zadní kotouč o průměru 220 mm (vnější rozměr)
Úhel zatáčení (Levý a Pravý)     35° / 35°
Pohotovostní hmotnost:
Ninja ZX-4R / Ninja ZX-4RR: 188kg
Ninja ZX-4R SE: 189kg
Objem palivové nádrže:   15 Litrů

 

 


zdroj: Kawasaki.eu

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno