Táhlé zatáčky, přehazování v dlouhých obloucích a minimum výjezdů „rohu“ – vědělo se, že Assen bude Yamaze svědčit. Důkazem budiž i nejrychlejší čas Aleixe Espargara v dnešní volné kvalifikaci

Loni zde vyhrál na Yamaze M1 Cal Crutchlow kvalifikaci a Valentino Rossi i samotný závod (jediné jeho loňské vítězství!). Letos je Assen opět hodně nakloněn téhle motorce a nejrychlejší čas dnešního dne zaznamenal dokonce satelitní formace Forward Racing dokonce s OPEN specifikací – to jsou panečku věci…

Aleix Espargaro navíc překonal rekord dráhy, který držel od roku 2012 Casey Stoner, tedy se jedná jeden z mála „best“ časů, který se stěhuje z portfolia Hondy zpět k Yamaze. Zítra ale může být zas všechno jinak, Marc Marquez má na svém kontě pouhé dvě desetinky ztráty a do „vteřiny“ se vešlo ještě i devět dalších. Časový rozpis, kdy můžete MotoGP v Assenu sledovat, najdete …ZDE


Moto3:
Trojky jsou pro nás ostře sledovanou třídou a rovnou si přiznejme, že naši kluci to mezi vyrovnanou šičkou rozhodně nemají vůbec lehký – vždyť posuďte sami, hned 14 borců dnes překonalo stávající rekord 4.542 m dlouhé dráhy. Z tohoto pohledu je třináctý čas Jakuba Kornfeila a sedmnáctý Karla Haniky úctyhodný výkon (trénovalo 35 jezdců!). Nejrychlejší z nich, poměrně překvapivě Enea Bastianini na KTM.

Moto2: Esteve Rabat, Sam Lowes, Dominique Aegerter, v šestkách je to ale otevřený vůbec ze všeho nejvíc, protože tady se „do vteřiny“ vešlo těžko uvěřitelných 17 lidí.

 

MotoGP výsledky páteční volné kvalifikace č.II:

1 – Aleix ESPARGARO /SPA/ NGM Forward Racing – 1’33.653
2 – Marc MARQUEZ / SPA/  Repsol Honda + 0.211
3 – Dani PEDROSA /SPA/ Repsol Honda Team – + 0.416
4 – Jorge LORENZO /SPA/ Movistar Yamaha + 0.495
5 – Andrea IANNONE /ITA/ Pramac Racing  Ducati- + 0.624
6 – Bradley SMITH /GBR/ Monster Yamaha Tech 3   + 0.633
7 – Valentino ROSSI /ITA/ Movistar Yamaha  + 0.633
8 – Pol ESPARGARO /SPA/ Monster Yamaha Tech 3  + 0.755
9 – Stefan BRADL /GER/ LCR Honda MotoGP – + 0.804
10 – Andrea DOVIZIOSO /ITA/ Ducati Team – + 0.807
11 – Alvaro BAUTISTA /SPA/ GO&FUN Honda Gresini  + 0.813
12 – Scott REDDING /GBR/ GO&FUN Honda Gresini + 1.792
13 – Cal CRUTCHLOW /GBR/ Ducati Team – Ducati  + 1.816
14 – Yonny HERNANDEZ /COL/ Energy T.I. Pramac Racing   + 1.884
15 – Colin EDWARDS /USA/ NGM Forward Racing  + 1.937
16 – Hiroshi AOYAMA /JPN/ Drive M7 Aspar  + 2.134
17 – Nicky HAYDEN /USA/ Drive M7 Aspar + 2.238
18 – Karel ABRAHAM /CZE/ Cardion AB Motoracing + 2.272
19 – Broc PARKES /AUS/ Paul Bird Motorsport – PBM + 2.393
20 – Hector BARBERA /SPA/ Avintia Racing – + 2.617
21 – Michael LAVERTY /GBR/ Paul Bird Motorsport  + 2.627
22 – Danilo PETRUCCI /ITA/ ART IodaRacing Team – + 3.004
23 – Mike DI MEGLIO /FRA/ Avintia Racing + 3.071


 

Karel Abraham v oblíbeném Assenu
začíná na osmnáctém místě

Tradičně o den dřív začal závodní víkend MotoGP v holandském Assenu. Karel Abraham bude chtít na svém oblíbeném okruhu navázat na povedený výsledek z Mugella a zapomenout na nezdařený víkend v Barceloně.

V úvodních trénincích na Velkou cenu Nizozemí obsadil český jezdec týmu Cardion AB Motoracing osmnácté místo s časem 1:35,925 s minimální ztrátou na NickyhoHaydena a HiroshihoAoyamu. Na nejrychlejšího AleixeEspargara ztratil Abraham půl druhé vteřiny.

Karel Abraham
Motorka funguje docela dobře, nejvíc bojujeme s pneumatikami. Zadní kolo hodně klouže a kvůli tomu motorka hlavně na výjezdech ze zatáček hodně vynáší ven. Zatím se nám to nepodařilo vyřešit, snad s tím zítra pohneme. Hodně by mi pomohlo, kdybych se dokázal zlepšit v páté zatáčce, s ní mám problém v podstatě od prvního závodu v Assenu. A je jedno, na jaké motorce sedím.“

Marco Grana, šéfmechanik Cardion AB Motoracing
Ráno jsme začali velmi dobře. Hned na začátku jsme zajeli velmi dobrý čas podobný našemu maximu z loňska. Pak jsme se ale trochu zasekli na problému s pneumatikami a zatím jsme s ním nedokázali pohnout. Vyzkoušeli jsme tvrdou i měkkou směs, ale časy jsou velmi podobné. Zítra se na to musíme zaměřit. Zrychlit můžeme hlavně v první části trati, tam Karel ztrácí půl vteřiny. Nicméně i tak jsme velmi blízko nejrychlejší produkční hondě. Zítra ještě plánujeme změnit nastavení přední vidlice a věřím, že pokud počasí zůstane dobré, budeme schopní dostat se někam k hranici minuty a 35 vteřin.

Foto: forward racing, yamaha, repsol

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno