Rakouská KTM udělala vloni s modelem Freeride 350 pořádný rozruch na enduro scéně. Očividně nechce polevit a pouští se do další verze této neobvyklé motorky, tentokrát s ostřejším dvoutaktním motorem

Přivítejme tedy KTM Freeride 250 R, další ze série tak trochu jiných endur, jejichž základ kombinuje tuto kategorii s trialovými motocykly. Novinka podle továrny stojí na půli cesty mezi ostrými závodně orientovanými endury EXC a čtyřtaktním Freeride 350, který byl se svými 24 koňmi přeci jen hodným a poslušným přítelem pro offroadové toulky.

 

A co je u novinky jinak? Tak především samozřejmě motor. Kapalinou chlazený dvoutakt o objemu 249 cm3 by podle technické tabulky měl zvládnout 25 koní. To je sice jen o málo více, než umé čtyřtakt, ale dá se očekávat mnohem ostřejší projev motoru. Pro upřesnění, bavíme se tu o 92,5 kg suché hmotnosti. Tuto nízkou hodnotu má na svědomí také rám vycházející ze čtyřtaktu kombinující hliník a ocel.

 

Podvozek má tradičně na svědomí WP, přední vidlice se zdvihem 250 mm, zadní tlumič pak 280 mm. Brzdy jsou pak stejně jako u 350 radiální, na předku čtyřpístek, na zadku dvoupístek. Také další porovnání parametrů napovídá, že KTM nic moc nevymýšlela a použila osvědčené z 350, stejný je rozvor 1418 mm nebo výška sedla 915 mm. Cena bude dokonce o chlup nižší, KTM má novinku na stránkách za 178 990 Kč, což je o nějakých 16 tisíc méně než u Freeride 350. Rozhodně se tu už třeseme na první svezení, hlavně Gas nemůže dospat. Brzy se dočká.

Foto: KTM

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno