U Bimoty začíná nová éra. Po dlouhých letech, kdy v jejich motorkách tloukly pouze motory Ducati se obrací na Mnichov a do svého nového supersportu používá motor BMW.

Špitalo se o tom už vloni, ale nikdo moc nechtěl věřit, že by opravdu Bimota uhnula ze směru vyhrazené spolupráce s Ducati. Ovšem ta zřejmě nechce pouštět motory z Panigale a tak se Bimota musela porozhlédnout jinde.

A nebylo to asi příliš složité, BMW S 1000 RR jednoznačně patří na špičku současných supersportů. Takže motorově je to jasné, nová BB3 používá zmiňovaný čtyřválec z RR o objemu 999 cm3 s výkonem 193 koní (v 13000 ot./min) a točivým momentem 112 Nm (v 9750 ot./min.).

Od BMW Bimota převzala také kompletní elektroniku, takže u BB3 najdeme nejen měnitelné palivové mapy, ale také kontrolu trakce, ABS, rychlořazení a antiwheelie system.

Motor je usazen v trubkovém rámu kombinující lehké ocelové slitiny. O podvozek se postaral Ohlins, na předku USD vidlice s průměrem 43 mm, na zadku monoshock, oboje samozřejmě plně stavitelné. Brzdy také špička, nejnovější radiální Bremba. Technicky není k BB3 dodat, motorka kombinuje to nejlepší, co v současné době nabízí. Dodáme jen, že motorka váží 179 kg (suchá).

A designově? O tom si udělejte obrázek sami, za nás pecka. Naprostá závislost na dotažení každého detailu, to je to, co na ní vidíme. Spousta frézovaných hliníkových dílů, perfektní lakování, každý kousek vyzařuje propracovaností.

Foto: Jan Somerauer

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno