Zaklínadlo posledních roků je samozřejmě přechod na normu Euro 5. Italové si sice dělají věci po svém a třeba v hodnotách hluku jim nejde věřit, že jejich motorky prošly standardní homologací, ale emise jsou emise.

Dragster i Brutale budou teď vykašlávat zplodiny s menším dopadem na přírodu a dobrou zprávou je, že nepřišly o žádné koně ani točivý moment. To totiž není ani zdaleka pravidlem. Pořád je tady 140 koní, což je akorátní porce. Aby motor plnil přísné normy, technici museli sáhnout na mechaniku, aby se zlepšila účinnost a snížilo tření.

Změny jsou také na rámu, který má být tužší, a dozadu se nastěhovalo přepákování zadního tlumiče. Čeho si okamžitě všimnete, je nový displej o velikosti 5,5″, a s tím souvisí i aplikace nejmodernější šestiosé inerciální jednotky e-Novia. Pochopitelně nechybí náklonové ABS, nastavitelná kontrola trakce nebo oboustranné rychlořazení.

 

 

Očekávat lze špičkové odladění systémů na úroveň, kdy budou pomáhat, a ne otravovat. Jako je u MV zvykem, v nabídce je celá řada různých modelů. Tím nejlevnějším je Brutale Rosso – té nechybí nic z elektroniky, ale motor je naladěný na 112 koní. Na oplátku ji ale lze provozovat s řidičákem A2. Brutale RR už má plnou porci 140 koní a sáhnout můžete i po modelu s automatickou spojkou SCS.

Úplně stejně je na tom i Dragster, který považujeme za nejlepší Agustu, jaká je momentálně v prodeji. Technika je shodná s Brutale, ale nám mnohem líp pasoval do ruky.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno